ייעוץ משכנתאות – שכר היועץ, מחיר הייעוץ

שירותי ייעוץ משכנתאות מציעים, במסגרתם, מענה לצרכים שונים, ובעיקר עוזרים לבחור את מסלול המשכנתא המתאים ביותר. התשלום עבור שירותי הייעוץ, שאותם נותנים יועצי משכנתאות מוסמכים ומקצועיים, יכול להיות בין אלפי שקלים בודדים לכמה עשרות, והוא נקבע בהתאם לפרמטרים שונים, הקשורים, בין היתר לחברת הייעוץ עצמה או ליועץ המשכנתאות המציע אותו.

מה כולל, במסגרתו, התשלום עבור שירותי ייעוץ משכנתאות

שירותי ייעוץ משכנתאות מוצעים כיום, כאמור, בטווח רחב של מחירים. יועץ משכנתאות – שכר נקבע בהתאם למידת מקצועיותו של היועץ, הרקע המקצועי שלו, הניסיון וגם הפתרונות שהוא מציע במסגרת עבודתו מול הלקוח. עלות ייעוץ משכנתא יכול להיות כמה אלפי שקלים, ולעיתים להגיע לכמה עשרות. באופן כללי, שירות זה כולל פגישת ייעוץ מקדימה, שאצלנו, בעמית למשכנתא, איננה כרוכה בתשלום ובה בוחנים את צרכיו של הפונה, מצבו הכלכלי וגם כמה מודלים שונים שיכולים לסייע בבחירתו של המסלול המתאים. בהמשך, מתקיימות פגישות נוספות (או אחת, בהתאם לצורך) שבה בודקים מסלולי משכנתאות שונים, תוך ניתוחם באופן מעמיק ותוך התייחסות למצבו הכלכלי ויכולתו של הפונה. בפגישות הבאות מכינים את כל המסמכים הנדרשים לבנק ומקדמים את התהליך באופן פעיל יותר.

כיצד מוצאים את השירות במחיר האטרקטיבי ביותר

כדי למצוא שירותי ייעוץ משכנתאות – מחיר אטרקטיבי, מומלץ לבצע סקר שוק מקדים. בין אם פונים ליועץ פרטי או לחברת ייעוץ משכנתאות, המתמחה בכך, כדאי להשוות בין כמה אפשרויות שונות, תוך התייחסות לניסיון, למידת המקצועיות, לכימיה עם אותו גורם שמולו צפויים לעבוד וגם למחיר כמובן. ישנם מקרים בהם מחליטים הלקוחות, הפונים אל שירותי הייעוץ, להמשיך לאחר פגישת הייעוץ המקדימה, באופן עצמאי. ישנם כאלה, הבוחרים, לעומת זאת, להמשיך ולעבוד עם היועץ וליהנות מיתרונותיו של השירות. גם במקרים בהם השירות עולה לא מעט כסף, יש לזכור שלעיתים דווקא ההוצאה הגבוהה יכולה, בסופו של דבר, לחסוך לא מעט. יש להתייחס אל הטווח הארוך וגם לזכור שמדובר בהליך כלכלי משמעותי ביותר, שיכול להשפיע לא מעט על העתיד. אסור לקבל החלטות בחופזה וצריך גם להתייחס לפרמטרים נוספים, מלבד עלות השירות עצמו.

מה כדאי לבדוק מראש לפני שפונים לשירותי ייעוץ משכנתאות אלה

לפני שפונים ליועץ או לחברות הייעוץ, כדאי לבדוק מה כולל המחיר הנדרש עבור השירות ומיהו היועץ המציע את השירות. במהלך פגישת הייעוץ המקדימה ניתן לבחון נקודות אלו וגם לבדוק את מידת הכימיה עם היועץ עצמו. חשוב לשמוע ממנו מדוע המחיר הינו כפי שהוא, האם הוא כולל מספר מפגשים ובאיזו תדירות, חשוב לשמוע גם כיצד מתבצע הליך הייעוץ והאם מדובר בליווי מלא עד החתימה על מסמך המשכנתא עצמו. נקודות אלו תוכלנה לעזור בקבלת ההחלטה ולהבטיח שאכן מדובר בשירות המתאים והנכון. כדאי להשקיע זמן במציאת הגורם המקצועי הרלוונטי וגם להתאזר בסבלנות. זוהי החלטה חשובה מאד, החלטה שיכולה להשפיע על העתיד ועל היכולת להתמודד עם ההוצאות הנלוות לכך.