מה כדאי לדעת על ייעוץ משכנתאות

הלוואת משכנתא היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של זוגות רבים. כל זוג מעוניין להתקדם בחייו, לקנות בית חדש או דירה יד שנייה אשר תשחרר אותו מתשלום של שכר דירה ותאפשר לו להתחיל ולבנות משפחה ולצבור נכסים. הבעיה היא שרוב האנשים אשר מחליטים לקחת משכנתא אינם מכירים את המסלולים השונים, את עולם המושגים של תחום זה ונקודות חשובות נוספות. כיוון שהחלטה על משכנתא חייבת להתבסס על ידע מקדים ותכנון נכון וכל טעות בבחירת המסלול המתאים יכולה לגרום לבזבוז לריק של כספים, בשנים האחרונות רוב האנשים פונים אל מומחים בתחום המציעים שירות ייעוץ משכנתאות.

שאלות ללא תשובות?

אצל כל אדם אשר מחליט לקנות דירה או נכס מתעוררות שאלות שונות כאשר הדבר מגיע אל עולם הלוואות המשכנתא. כמעט כל אחד תוהה האם הלוואת משכנתא היא ההלוואה הכדאית ביותר או שמא יש סוגים אחרים של הלוואות אשר עדיפות. האם הכרחי לעשות ביטוח משכנתא ומהם הכיסויים אשר חייבים לכלול בביטוח זה. מהו תמהיל משכנתא, כיצד מתכננים את החזר המשכנתא החודשית וכיצד נקבעות הריביות, מהי הדרך הטובה ביותר להשוות בין מסלולי המשכנתא השונים ומה קורה אם נגרם מצב בו אין אפשרות להחזיר תשלום אחד או שניים של המשכנתא. כל השאלות האלו חייבות במענה. לכן, אלא אם מעוניינים להישאר ללא מענה לשאלות החשובות ביותר, חשוב מאוד לפנות אל שירות ייעוץ משכנתאות.

ייעוץ משכנתאות, האם כדאי? נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון:

  • הוצאה ניכרת- קרוב לוודאי שמדובר על אחת ההוצאות הגדולות יותר של הלקוח. יש לקחת לתשומת לב כי כל אחד בוחר לקחת הלוואה על סכום ניכר, כמו למשל שישים או שבעים מערך הדירה וללא ייעוץ יכולות להיעשות טעויות רבות.
  • אובייקטיביות- חשוב לקחת בחשבון כי הלוואה אשר נלקחת מבנק זה או אחר אינה מאפשרת ליועצי המשכנתאות של הבנק להיות אובייקטיבים. לבנק יש אינטרס אחד והוא להרוויח. אין זה משנה עד כמה הפקידים נחמדים ועד כמה היועץ טוען כי הוא אובייקטיבי. מבחינה הגיונית, דבר זה בעייתי ולכן חשוב לשכור שירותי ייעוץ משכנתאות חיצוניים ואובייקטיביים.
  • ידע- אין זה משנה כמה לוקחי המשכנתא ילמדו על המשכנתא, קרוב לוודאי שאין הם יכולים לדעת את כל האינפורמציה והדקויות שמומחה בתחום יודע. לכן, חשוב שהלקוח ייקח את האחריות, ייכנע לאתגר ולאגו ויפנה אל חברה או עצמאי בעלי ניסיון רב שנים ומוניטין מוצלח שיספקו לו ייעוץ.
  • מסלולים שונים- יש כל כך הרבה מסלולים של משכנתאות ולא כל מסלול מתאים לכל אחד. מסלול המשכנתא שבו בחר השכן אינו בהכרח מתאים לחברו. המסלול המתאים יקבע על פי המצב הכלכלי, הגיל, הבריאות ויכולת ההחזר של הלקוח. ייעוץ משכנתאות יפרוס בפני הלקוח את כל המסלולים הרלוונטיים לו ויסמן מה הם המסלולים הכדאיים ביותר ומדוע.
  • סינית- חשוב לקחת בחשבון כי מושגי המשכנתא זהים ברובם לשפה זרה שאינה מוכרת לרבים. כלומר, פקיד הבנק אשר יסביר אודות מסלולי המשכנתא השונים לא יעצור ויסביר ללקוח כל מושג ומושג, יועץ בכל הקשור אל משכנתאות, כן יעשה זאת.

לסיכום, כל אדם אשר מעוניין לקחת משכנתא, חייב להבין מהו מסלול המשכנתא המתאים ביותר לצרכים שלו , מהי הריבית הטובה ביותר ומה יכולת ההחזר החודשית שלו. לשם כך חשוב לשכור מומחה בתחום ייעוץ משכנתאות.